/> href=

28 Eylül 2009 Pazartesi

Türkiye?

Türkiye sizce bizim mi?

Türkiye Havacılık Sektörü
16 Şubat 1925 tarihinde Mustafa Kemal Atatürk'ün emriyle Türkiye Teyyare Cemiyeti kuruldu.Bu cemiyet Türkiyenin havacılık adına aldığı ilk yoldu.
1928'de kurulan Teyyare Makina mektebi Türkiyenin havacılıkta gelişmesini sağlayan adımlardan sadece birisiydi.Daha sonra açılan imalathanelerde 1939 yılına kadar 150 adet planör yapıldı.Yapılanlar sadece bunlarla sınırlı kalmadı.145 adet Alman tipi Gotha uçak ve 112 adet İngiliz tipi miles-magister üretildi.1939 yılında üretim hakkı TÜRK HAVA KUVVETLERİ'ne verildi.Ardından 1945 yılında gelen Amerikan yardımı ile uçak üretimi tamamiyle durduruldu.Peki neden durduruldu?Orasını zaten bilen kimse yok.Ama olanları düşünmeniz yeter.

Daha sonra Türk Havacılığı başlamadan bitti denen zamanlarda.Nuri Demirağ adında bir işadamı aynı zamanlarda Türkiye Cumhuriyetinin ilk zenginlerinden olan bir kişi Yeşilköy havalimanını kurdu.Bu havalimanı şimdi Türkiyenin en büyük havalimanı olan İstanbul Atatürk havalimanı.Bu adamın geçmişi de havacılığa adanmıştı kurulan paraşütcülük okulları ve uçuş okulu ilklerden olmuştur.
Türkiyenin İlk uçağı olan NU.D 36 üretilmeye başlandı.24 tane üretlen uçak gelecek vaad eden türdendi.Daha sonra Almanlarla ortaklaşa NU.D 38 tasarlandı ve gerçekten başarılı olundu.Ne yazık ki bu uçaklar uçak yapım şartnamesine uyulmadığı gerekçesiyle Türk Mahkemesinde yargılanarak yapımı kaldırıldı ve yapılan uçaklar reddedildi.Biz kendi yaptığımız uçağımıza sahip çıkmazken İran,Irak ve İspanya gibi ülkeler NU.D 36ları kendi ülkelerine sipariş etmişti.Kullanmaya fırsat bile kalmayıp uçmasına izin verilmeyen uçaklar ise eritilip dikenli tel oldu.
Gelelim Nuri Demirağ'a Türkiyede her şekilde iflas etti.Ve bir şekilde daha Türkiye'de Havacılık fiili olarak son buldu.Son yıllarda hangimiz havacılıkla ilgili birşey duyduk.

Tarih 1961.
Türkiye Cumhuriyetinin kendi üretimi ile yapılan ilk arabası Devrim 4.5 ay gibi kısa bir sürede tamamlanıyor.Eskişehir'de üretilen araba,Lokomotife koyularak denenmek ve makam aracı olmak üzere dönemin Cumhurreisi olan Cemal Gürsel'e veriliyor.Araba hareket ettikten 200 metre sonra duruyor.Arabadan inen Cemal Gürsel bu olaya mizahi bir dille ''Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk''diyerek yaklaşıyor.Arabanın 200 metre gittikten sonra durmasının nedeni ise içine çok az benzin konulmasıdır.Buna mükabil arabaya az benzin doldurulmasının nedeni ise O dönemde hala Türkiye'de trenler kömürle çalıştığından lokomotiften sıçrayacak kıvılcamlar benzinin alev almasına neden olacağından benzin az konulmuştur.Ankarada yakıt ikmali yapılması beklenen arabalar Cemal Gürsel'in Köşkde beklediği haberi alnınca yakıt ikmali yapılmadan getirilmiştir.

Peki Devrim otomobilini şimdi nerede görebiliriz?.Sadece belirli müzelerde...Hala çalışmakta olan Devrim arabasının 200 metrede benzini durdu diye üretimden alınmış olamaz ya.

İntiharlar
Milenyumun altıncı yılında Türkiye'nin geleceğine büyük etkisi olabilecek 3 kişi farklı zamanlarda intihar etti.İntihar eden kişilerin ortak özellikleri göz ardı edilemeyecek kadar fazlaydı.Aynı iş yerinde çalışıyordu ASELSAN.Aynı yıl ölmüşlerdi.3 ölümün nedenide İNTİHAR.Belki Türkiye için bir intihardı ama 3 kişi için intihar değildi.Çalşıktıkları şey aynıydı 'Aviyonik sistem'.
Aviyonik sistem kısa olarak 'Görev Bilgisayarı ve Çok İşlevli Gösterge Sistemlerinin sisteme entegrasyonu ile pilotların görev yükünün azalmasının yanı sıra hava araçlarında kullanılmak üzere tasarlanan elektronik cihazların ve silah sistemlerinin tek bir merkezden kontrolü sağlanmaktadır.'Bunun nedemek olduğunu düşünün.Türkiyenin uçak aldığı ülke amerika en çok aldığı uçak F-16.Aviyonik sistemde anlam olarak Amerikan uçaklarını türkleştirmekdi.Bu sayede Amerika uçaklarına bağımlılık azalacaktı.Ama bu konuda çalışan 3 kişi İNTİHAR etti.
Dipnot:İntihar:Bir kimsenin toplumsal ve ruhsal nedenlerin etkisi ile KENDİ hayatına son vermesi

BOR
Bor mineralleri, sanayide sayısız denecek kadar çok çeşitli işlerde kullanılmaktadır. Bor minerallerinden elde edilen boraks ve asit borik; özellikle nükleer alanda, jet ve roket yakıtı, sabun, deterjan, lehim, fotoğrafçılık, tekstil boyaları, cam elyafı ve kâğıt sanayinde kullanılmaktadır. çok mükemmel bir kristaldir.
Türkiyede çok bulunan bor madenleri geçtiğimiz yıllarda iktidar tarafınca Amerika'ya kiralandı.Peki ama neden?
Türkiyenin bu madene ihtiyacı yokmuydu?

herzegü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bi yorum yapabilirsin

Related Posts with Thumbnails